42 yorum 2. sayfa

anlamsız kızımıza

Eleştirdiğiniz noktalara kısaca cevaplar:
-Hayır zengin bir iş adamı değilim.
- Yazı ütopik görünebilir. Sadece Şeytan vesvese vermesin diye bütün delikleri kapatmaya çalışmıştım. Muhtemel bütün bahaneleri dile getirdim. Şimdi çalışmak istemeyen bahane üretemeyecek. Hitabımız onlara. Ancak anlatılanlar bütün çalışanlara.
-Kadınlar meslek sahibi olmayacaklar ve okumayacaklar da. Tam görüşüm bu. Çünki ihtilat var.Fıtrata aykırı olarak karma ortamlar insanı zor durumlarda bırakıyor. Asıl mesele erkekle kadının aynı ortamda bulunmaması. Çalışmaması değil. Ah bir anlasanız.
-Kadınlar özgürleşmesinler mi? Ben böyle bir şey demedim. Söyleyin bakalım binlerce erkeğin göz hapsinde olan bir kadın nasıl özgür oluyormuş?
-Evet, kadınlar daima bakımlı, güzel ve süslü olsun isteriz. Ama eşleri için evde onlar yalnızken yapsınlar bunu. Mesela hafta sonunda ve çocuklar yokken. Yoksa işe çıkarken süslenip elin erkelerine güzel görünüp sonra akşam pijamalarını giydi mi bu işte terslik arayacaksınız.
-Güzellik biraz masraflı, haklısınız. Ancak güzel olmak için her ay her ay kuaföre 200 TL vermek, 28 çift ayakkabı, 12 adet çanta, bilmem kaç etek, blüz vs vs. Biraz israf olmuyor mu? Güzel olmak da kadının hasletidir iktisatlı olmak da… Dengeyi kurarak her iki eş de mutlu olmalıdır.
-Kadını eve tıkıp kültürsüz kılmıyoruz. Kültürünü geliştirmek için evde de kitap dergi okuyabilir. Seçici olmak kaydıyla... Tesettürüne dikkat ederek konu komşuya akrabaya misafirliğe gidebilir. Meşru dairede zevku sefa onların da hakkı. Bunu kabul ediyoruz.
-Sabahtan akşama ev işleriyle uğraştığını iddia ettiğiniz kadınların bir de dışarıda çalışmasına gönlünüz nasıl razı oluyor peki? Biraz çelişkili mi oldu acaba? Hem kadınlar çalışsın istiyorsunuz hem de evde sabahtan akşama kadar ev işlerini yaptığını söyleyip onların müşkül bir durumda olduklarını vurguluyorsunuz. Hangisi kadını daha çok yorar ev işleri mi erkek işleri mi?
-Gördüğümüz mankenler dediğiniz aşuftelere bakmıyoruz çok şükür. Siz bizim derdimizi anlayamadınız küçük hanım! Dindarlıktan ve hakikatten gelen söylemlerdi bunlar. Kadın düşmanlığı yapmıyoruz.
-Siz de bir bayan olarak mezun olur olmaz çalışma hayatına katılabilirsiniz. Siz bilirsiniz. Yazımda belirttiğim sorunları yaşadığınızda beni hatırlayın e mi? Zarara rızasıyla girene merhamet edilmez ve layık değildir.
-Kocanızın mırın kırınını çekmeyin Siz. Bu mantıkla nasıl evlilik yapıyorsunuz? Hayret. Kocanız hitabına layık gördüğünüz bir adama şimdiden düşmanlık ediyorsunuz . Ön yargılısınız. Erkelere muhtaç olmamayı isteyip bir erkekle hayatınızı birleştiriyorsunuz. Allah yardımcınız olsun. Kocanızın da.. Koca bulabilirseniz(!)
-Kadın kıyafetlerinin ne fiyatta olduğunu bilmiyorum. Ancak sizler kapitalistlerin çok iyi avları olduğunuz için israfınızla onları zengin kocalarınızı fakir etmeye devam buyurun. Ha gayret sefalete az kaldı.
Genel olarak şunu söylemek isterim. Ben bu yazıyı yazarken ikilem yaşayan genç kızlarımıza desteğimi göstermek de istemiştim. Çalışmak istemeyen ancak kocasının tahakkümünden korktuğu, gafil ebeveynleri zorladığı için çalışmak zorunda kalan kardeşlerime sizi anlayan bir erkek var mesajını vermek istedim. Bazılarına sesimiz ulaştı. Takdir ettiler. Allah razı olsun. Zaten her malın belirli müşterileri oluyor. Yazım herkese hitap etmeyebilir. Takva seviyesi, ilim, mizaç vs etkenlerle kapsanmış bir daireye hitap ettim. Başka soru(n)?

15.03.2013 - Vird-i Zeban

Re: Çalışan Kadınlar Neler Yaparlar?

kadının çalışmasından yana değilim.ama bu yazıda daha çok cinsellik üzerinde durulmuş sanki.erkekler bizim doğru düzgün bir erkek tarafından sevilme ihtiyacımızı kullanıyor.bizde sizin kadınlara olan zaafınızı kullanırız.hiç sorun değil.kusura bakmayın bunu hakediyorsunuz siz.hanımlar size kendini anlatmak için yırtınıyor.ama nedense sadece işinize gelen kadınlara aşık olursunuz,evlenseniz bile!bu inatlaşmayı bırakın,çok safça diyebilirsiniz.ben artık erkeklere acımıyorum.kadınları kullanıyorsunuz siz.madem kadınlar iş hayatında fıtratına uygun olan şeyleri yapmamış oluyor,o zaman onu niye sevip,sahiplenip evde oturtmuyorsunuz?sizin her türlü gücünüz var.kadınlar sadece,kadınlık cazibesini güç olarak kullanabilir,ellerinde fazla bir güç unsuru yoktur yani.erkeklerle eşit olma gibi bir gayeside yoktur kadının.çünkü farklı yaratıldığını bilir.erkekler yaratılışta akıl ve zeka olarakta kadınlardan üstün yaratılmıştır."bizim bıçaklı bacağımız yokki"demişsiniz yazıda.herşeye gücünüz yetiyor ama bir çıplak bacak karşısında eriyorsunuz.bu da tabii ne kadar güçlü olduğunuzu gösteriyor(!)'kadınlar erkekleri giyimiyle tahrik etmekten sinsice zevk alıyor'diyorsunuz.evet alır.ona sadece bir mal gibi bakarsanız,mal yerine korsanız,o da bunu yapar.kimse kimseye masal anlatmasın,kadınların açık giyinip erkekleri tahrik ettiğinden dert yanıyorsunuz.peki sormak istiyorum:'o açık saçık giyinen bacıların,babası,abisi,erkek kardeşi,dayısı,amcası erkek değil mi?'onların açık giyinmesine müsaade edenlerde erkek yani.ben şu an tesettürlüyüm.ama eskiden açıktım.babam hep kızardı bana.ama ben bi şekilde açık giyinirdim.babamda bi şekilde dışarıda beni açık yakalardı.eve geldiğimizde giydiğim mini eteği kesip,yırtardı.'şimdi giyde göreyim'derdi.yani kadınların giyiminden erkekler sorumlu.kardeşim,erkekler olarak etrafınızda sefih bir görüntüyle karşılaşmak istemiyorsanız,kapatın ananızı,kız kardeşinizi.bütün erkekler böyle yapsa,acaba öyle giyinen kadın kalır mı çevrede?ama kadının içinden gelmesi lazım diyecek bazıları.hanfendinin içinden gelmesini bekleyecek olursaaaak....yazımın başında,'biz de kadınlar olarak sizin kadın zaafınızı kulllanırız o zaman'dedim.evet,çünkü sizden nefret ediyorum!nefret etmemin sebebi de bizzat sizsiniz.çünkü hiçbir şey bilmiyorsunuz ama herşeyi biliyormuş edasındasınız.bilsenizde bunu doğru yansıtmayı beceremiyorsunuz.yok kadınlar etraftayken dikkatiniz dağılıyormuş,yok şehvetiniz galeyana geliyormuş,yok şöyle oluyormuş.geçin bunları ya.bu ülkede kadınların sayısı erkeklerden fazla,ve bu memleketin o kadar kadına bakacak kadar,besleyecek kadar bütçesi yok.hem şimdi hiçbir erkek çalışmayan bir hanım istemiyor.çalışmayan bir kadını kimse istemiyor.anası babası bile.günaha girelim o zaman demiyorum tabii kide.ama siz önce erkekler olarak kendi zihniyetinizi değiştirin.oldu mu beyler?yaratılışınızın arkasına sığınıp,yok etkileniyorum,yok kalbim meylediyor,yok öyle kadınlara aşık oluyorum.biz kapalı olsakta siz yine aynı şeyi yapmayacakmısınız?ha bu düzene ortak olalım,bizde destekleyelim demiyorum.ama ben bükemediğim bileği öperim.siz, kadınların çalışması şöyle günah,şöyle haram diyeceğinize,kendinize ve diğer erkek arkadaşlarınıza evleneceğiniz hanımı çalıştırmamasını öğretin ki.kadıncağızda otursun evinde.bütün erkekler böyle yapsa.acaba iş hayatında kadın kalır mıydı?kadınlar tamamen suçsuz demiyorum.onlarında hataları var ama siz onlardan daha fazla suçlusunuz ve mesulsünüz.iş dönüp dolaşıp size dayanıyor.kadınlar Allah'ın size bir emaneti değil mi?emanete güzel bakılsa bunlar olur mu sizce?bana bu yargıya varma hakkını kim mi verdi?Allahü teala demiyor mu?:"erkekleri,kadınlara üstün yarattım.onları,kadınları idare etsinler,yönetsinler diye yarattım"buyurmuyor mu?siz sadece kadınların uyanmasından rahatsızlık duyuyorsunuz. Sema maraşlı denen feminist dönmesi kadının kitabında okumuştum:"bayanların kocalarını eve bağlayabilmek için,giyimine kuşamına,makyajına dikkat etmesi gerekiyormuş,yoksa kocası iş hayatındaki kadınlara meyledebilirmiş"kardeşim,adamın Allah'tan korkusu yoksa,harama bakmaktan çekinmiyorsa,senden daha çirkin olana da bakar!çünkü,insanın nefsi hep haram olanı ister ve haramla beslenir.kısacası,bu önerinin sadece,bayanların kendilerini kandırması olduğunu düşünüyorum.

28.08.2012 - Zehirliok Ziyaretçisi

Haklısınız....

Söylediklerinize çoğunlukla katılıyorum. Evet, erkekler nefislerine ve çevrelerindeki bayanlara sahip çıksalardı onlar bu halde olmazdı. Çok doğru konuşuyorsunuz. Ben sizin söylediğiniz gibi; çevremdeki arkadaşlarıma(erkeklere) bir ev kızıyla evlenmelerinin ahlaki, ailevi ve ekonomik anlamda çok uygun olduğunu anlatıyor elden geldiğince öğretmeye çalışıyorum. Çoğu bana hak vererek ancak böyle anlattığım gibi ev kızlarını nerden bulacaklarını bilemediklerinden ümitsizliğe düşüyorlar. Allah yardımcımız olsun. Ancak yine tavsiye ediyorum. Hanımlar iktisadı elden bırakmasınlar. Erkekte güzel olan sehavet(cömertlik) ve cesaret kadında kötü haslettir.

Erkeklerden nefret etmeyin, lütfen. Onlara yardımcı olacak ciddi bir hayat tarzı onları da ıslah edecektir.

15.03.2013 - Vird-i Zeban

vird-i zeban kardeşime

aylardır böyle bir yazı arıyordum desem.çünkü bir bayan olarak çevremde bu tür şeyleri anlatabileceğim kimse yok.daha doğrusu anlayan yok.herkes tutturmuş,devlet memurluğu diye.annemle babama bişey demiyorum,çünkü yaradana kurban olduklarım,memuriyet görevinde nasıl bir ortam olduğunu bilmiyorlar.erkekler bu gidişattan hiç şikayetçi değiller,kadınlarsa,onlara ben bile küfür ediyorum.insan hiç mi kendini bilmez,tanımaz.onlar yüzünden nice aile muhabbeti sarsılıyor.inanın bu yazanları onlara söyleseniz,sizi linç ederler

25.08.2012 - Zehirliok Ziyaretçisi

peki bir kısım çalışan dindar erkekler neler yaparlar???

ne güzel anlatmışsınız çalışan kadınları. size tamamen katılıyorum bu tarz kadın çok var iş hayatında.ama dediğiniz gibi hem çalışıp hemde ahlakını ve namusunu koruyan ve taviz vermeyen kadınlarda var. ben şahit oldum. dedim ya güzel anlatmışsınız çalışan kadınları bende çalışan ve hemde dindar olan erkekleri anlatmak istiyorum.

çalışan ve dindar olan erkekler; 5 vakit namaz kılarlar. ağızlarından inşallah maşallahı hiç eksik etmezler. onun için etrafındaki kadınların hepsi kardeştir bacıdır! o asla bayan arkadaşlarına ters niyetle bakmaz! zaten harama asla meyletmez zinaya girmez! muhabbete sıra gelince hep geri planda kalırlar! kesinlikle bir bayanla laubali konuşmalara girmezler!çünkü onlar çok dindarlar! hele evli olanlar onlar ise bir melek sanki! kesinlikle eşini yedekte görmezler! yedekte görüpte başka dindar bayanlara meyletmezler! başkası yapsa namussuzluk olduğunu bilirler ve işlenilen hatayı ifşa ederler ama oda çok dindar olduklarından! sonra mescite namaz kılmaya giren bayanlara kesinlikle nazar etmezler! iç çekmezlerr! ama suç kadınların neden namaz kılıyorlar ki nasıl olsa erkeklerin nefsi aciz onlar savunmasız ,herşeyden etkilenir;kokudan, bakıştan, sesten.. neymiş erkeklerin fıtratı böyleymiş. kimse palavralar yazmasın erkek bakmazsa kadına nasıl etkilenecek. kadının fitne olduğunu bilen dindar erkek neden kadınlara meyleder? aynı zamanda namusunu korumaya çalışan kadınları aynı kefeye koyarak muamele etmeye çalışır?bunlar yaşanmış şeyler en az sizin anlattıklarınız kadar.. erkeğin vazifesi tabikide çalışmaktır. kadınında tek işi evi ve çocuklarıdır. zamanın gerketirdikleri arasında amazon kadın olmak ta var. dindar görünüpte eşini en afilli bayanla aldatan erkekler olduğu sürece ve iş yerlerinde bekar evli farketmeden namazını kılıpta harama nazar edebiliyorsa bir erkek daha çok feminist ruh doğacak..ayrıca kadın kadar erkekte zamanın fitnesi bence..
nasıl bi dünya oluşturduk ki çalışan dindar bayanlar, radikal kesim tarafından ahlaksız namussuz, çağdaş kesim tarafından da asosyal gerici olarak tanımlanıyor.
istediğiniz eleştiriyi yapın problem yok. ama tarzınız çok itici. amaç irşad tebliğse eğer bir müslüman kobra ile bile dansedebilmeli. ama görüyorumki siz burda kobra görevni üstlenmişsiniz...

23.12.2011 - hüsnüzan

Müslüman, kobranın eğiticisi olur

Zaten yazı dindar olmayan bayanları hedef almış. Dindar olanlar değişmemişse, dindar bayanlar bozulmamışsa sorun yok. Ama sanki yazı herkesi namussuz yapıyormuş gibi algılanmış. Günah, haram aynı haram günah ama kimin elinden nasıl çıktığı önemli. Erkek hep takım elbise giyer kravat takar ama kadın öyle mi? Erkek parfüm sürse ya da süslense yine kadın gibi dikkat çekmez. Kadının her hali farklı ama kadınların zorlarına gidiyor hemen tepki veriyorlar. Beşeri yoldan atma, fitne sayılma rolü kadına verilmiş işte erkeğe de onu yoldan çıkarma verilmiş. On kadının, dokuzu çalıştığı ortamda değişiyor ise, değerlerini yitiriyorsa o zaman sorun var demektir.
Kaç tane erkek var ki, kadınlar onlara göz koymuş. Fitnenin ortaya çıkması bakılan şeyin mahiyetine göredir. Bakılan şey çirkin, dikkat çekmeyen ise bakılmaz bakılsa bile es geçilir ya da beğenilmez. Erkek bakıyorsa ona celp eden çeken bir şeyler vardır ondan bakar. Baktığı kişi ise güdülendiği için o bakışın karşısında, belki beğeni oluşturacak argümanları harekete geçirir mimik, göz, giyim vs vs tabiî ki. Kadınları namuslu görmek isteyen kendiside namuslu olacak. Kendi namussuzluğunu görmezden gelip, başkasındaki namussuzluğu görmeyecek insaflı olacak. Erkeklerin bakmaları aldatmaları feminist ruhunun doğmasını gerektirmez ya da onların değişip bozulmalarını gerektirmez. Batıl bir yönde bozulmak yerine hak tarafına yönelmeli. Müslüman kobanın eğiticisi olur.Her türlü saldırıya temkinli hazırlıklı tedbirli olur.Her türlü olasılık ihtimal tahmin itiraz düşünülerek yazılmış.İtiraz hissesindeki ilk payda nefsin ne kadar yer tuttuğuna bakmalı. Bu yazıyı okuyan ister dindar olsun ister fısk içinde yaşayan olsun şefkatle, merhametle, insafla gören hak verir.

06.01.2012 - gafil kul

alim kula..

Hay Allah senden razı olsun muhterem kardeşim.. Sen muhtemelen erkeksindir. Beni anladığına göre. Yüreklendirdiğin için teşekkür ederim. Selamette kal...

15.03.2013 - Vird-i Zeban

Hüsnüzan'a..

Hiç de hüsnüzan etmemişsiniz. Ben yazıda kadınlar fıtratlarına ters olarak erkeklerin sahip olması gereken koşullarda bulunduklarında ortaya çıkan gayrı islami halleri tasvir ve tespit etmek istemiştim. Hanımlar kendi dairelerinden çıkıp erkeklerin alanlarına girdiklerinde ne kadar sefih ne kadar gülünç hadiselerin yaşandığına birkaç misal getirdim. Kötü olan davranıştır demeye çalıştım, şahsiyetleri tenkit etmedim. Hatta bu duruma düşenlere acıyorum, üzülüyorum.(nasıl olsa erkeklerin nefsi aciz onlar savunmasız ,herşeyden etkilenir;kokudan, bakıştan, sesten..) şeklinde bir ifade kullanmışsınız. Bunun zıddını mesaj vererek öyle olmadığını mı söylemeye çalışıyorsunuz? Elbette erkekler kendilerine nikah düşebilecek olan hanımların sesinden, kokusundan, bakışından etkilenirler. Bu tartışmasız bir mevzudur. Ve bu nedenle hanımlarımız dikkali olmalıdırlar. ((kadının fitne olduğunu bilen dindar erkek neden kadınlara meyleder?)) diyorsunuz.. Kadın bizzat fitne değildir. Dinimizin emir ve yasaklarından çıkınca fitneye sebep olur. Mesela tesettürsüz bir kadın fitneye sebep olur. Bir erkek kadının fitne olduğunu bildiği halde neden meyleder: Çünki bu fıtri bir durumdur. Erkek kadın fitne olsun olmasın, her iki taraftan da sınırlar aşıldığında bu söz konusu olur. Şöyle düşünün; aç bir insan vitrinde dönen kızartılmış tavukaları görünce nasıl içi gider, aynen onun gibi erkekler şehveten hep açtırlar. Kuvve-i şehevilyeleri sınırlandırlmamıştır. Ve asla doymazlar. Sabırlı olup Cennet'teki Huriler ile ancak yetinebilirler. Bu erkelerin imtihanıdır. Ama siz hanımlar bunu asla ve asla anlayamayacaksınız. Çünki sizde böyle bir durum yok. Nasıl biz erkeler sabahın sehrinde kalkıp bir tarfalarını boyayan ve sürekli bir tarflarına bir şeyler takan bayanları anlamıyorsak siz de öyle erkeklerdeki bu durumu anlamazsınız.
((ayrıca kadın kadar erkekte zamanın fitnesi bence..)) demişsiniz.. doğrudur. Kadınlar öyle aşufte gibi ortalıkta sürekli gezinince nefsine mağlup erkekler fine sahasına çekilmiş oluyorlar. Acaba siz islamın düsturlarına göre giyinip, evinizde oturduğunuzda ve davranışlarınız pek ciddi olduğunda böyle bir fitne yaşanır mıydı? Hiç sanmıyorum.. Erkekleri de yakan yine kadınlardır. Kadınlar avret bölgelerini açıkta tutarak hem günah kazanıyor hem de kazandırıyorlar. Ve fıtraten çok istedikleri ve çok mmuhtaç oldukları kocayı bulamayacaklardır. Bulsalar da başlarına bela bulacaklardır.
((dindar bayanlar, radikal kesim tarafından ahlaksız namussuz, çağdaş kesim tarafından da asosyal gerici olarak tanımlanıyor.)) diyorsunuz. Benim yazımı mı kastettiniz bilmiyorum ama ben yukarda dindar bayanları değil fitneci davranışlar sergileyen ve hem kendilerini hem de çevrelerini menfi anlamda etkileyen hanımlardan bahsetmiştim. Dindar bayanlar sadace yazının küçük bir parçasıydı. Benim fikrim, çalışan dinidar(dindar olamazlar)hanımlar çirkin vaziyetlere düşmüyorsa ya gafildir ya da mecburdur; çağdaş kesimin gerici olarak tanımlamasına ise bence bu tür bayanlar cahildir derim. İki kesim arasında kalma durumu ise kadınların dindar olup da gavur gibi yaşamalarının bir getirisidir diye düşünüyorum. Muhtemelen yaranıza basmış olacağım ki kin kusuyorsunuz. İçinde ukde olanların verdiği alışılmış tepkiler bunlar. Yazımın hikmetini idrak edebilseydiniz ve anlamak istediğiniz gibi okumasaydınız tarzımı itici değil ikna edici bulurdunuz. Bana kobra demeye nerden hak kazanıyorsunuz onu da anlamış değilim. Sizce ben burda ne yapmaya çalışıyorum. Hanımlar ortalık malı oluyor, ne tam erkek olabiliyor ne de kadınlığına dönebiliyor. Orta cinsiyette kalıp bazen erkek bazen kadın olup tutarsız ve karmaşık bir yaşam sürerek hem kendine zulmediyor hem de ailesine ve çevresine.. Ben hanımlara üzülüyorum da yazımda belirttiğim durumlara düşmesinler diye belki bu yazıyı okuyup kuvvet bulur belki de kendi de istemiyordur ama herkes kadın çalışmalı kadın okumalı koca ezdirme kendini bak hayat çok zor vs dünyaya teşvileriyle hnımların dünya ve ahret hayatlarını mahvediyorlar. Kadınlar istemedikleri halde böyle bir hayatı yaşamaya zorlanıryorlar. Ben de hep fıtratlarına uygun olanı tavsiye eden teşvik eden yazılar, yorumlar yazıyorum. Ve siz hanımlar bu kardeşinize kin kusuyorsunuz. Zaten Allah razı olsun, halimizi çok güzel anlatmışsınız. KArdeşim ben işi bırkıp evime yuvama dönüyorum deseniz şaşardım. Ama sizin takdiriniz için yapmıyorum bunları. Allah rızası için doğru olan bu olduğu için böyle yazılar yazıyorum. Siz anlamsanız da olur muhterem hemşirem.. Cenab-ı Hakk, sizlere akıl ihsan etmemiş. İnşallah erkelere tabi olmayı ve iataat etmeyi nasip eder de kurtulursunuz bu fitne hayattan. Vesselam...

05.01.2012 - Vird-i Zeban

Maaşallah

Allah razı olsun....ben böyle düşünen bi erkek bulsam ayağına kapanırım

15.12.2012 - (yusuf a.s)

tamam anladik virdi zeban gardasta

ya ben bunun zittini yaziyorum calismayinca evde oturup butun gun kuruyorum... psikolojimi maf ediyorum... millete saldiriyorum tartisiyorum ...bide bu acidan bak

22.12.2011 - gülgiller

Gülgillere

Gülgiler hanım, insan bir kere alıştı mı bırakması zordur. Kendinizi bildiniz bileli dışarılarda yaşamaya ve olmaya alışmışsanız, elbette evde sıkılırsınız. Yavaş yavaş evde oturmayı öğrenmeniz gerekiyor. Ben bekar olarak evde çamaşır, bulaşık, ütü, yemek ve temizlik vs. bu kadar iş varken dışarılara çıkamıyorken bu ileri yaparak dışarda nasıl zaman geçirebiliyorsunuz hayret! Ben erkek olduğum halde iş dışında dışarıya çok çıkamıyorum. Demek ki şeytan çıkmasını istediği taifeyi bir şekilde çıkartabiliyor. Allah muhafaza...

05.01.2012 - Vird-i Zeban

Vird-i Zeban'a

Şimdi sizden dürüst olmanızı isteyeceğim,evlenseniz ve karınız sabahtan akşama kadar(hafta içi)evde otursa,gerekmedikçe dışarı çıkmasa onu öyle kabul edecek misiniz?yani,çalışmayan bir kadını kabul edecek misiniz?herşeyin bir bedeli vardır diye düşünüyorum...yani,iyi güzel hanımların,saydığınız,ortaya koyduğunuz sebeplerden dolayı çalışmamasını savunuyorsunuz.ama bence siz,evlenseniz,baştan aşağıya bir sürü meziyet ararsınız evleneceğiniz kadında,ve evlendiğiniz zaman,eşiniz evişinde en ufak bir aksaklık yaptığında onu azarlarsınız,yani mükemmel bir hanım olmalı sizin eşiniz

kadınlar öalışmamalı diyorsunuz da,ondan sonra,ev hanımlığını küçümseyip,kadının başına kakarsınız,hazır yiyiyosun diye.yalan mı?ev hanımlığı dünyanın en kolay mesleği diye dalga geçersiniz,küçümsersiniz

17.12.2012 - (yusuf a.s)

yusuf as'ye

Evet, ben eşimin ev içinde kalmasını ve aile ortamında bulunmasını şiddetle istiyorum. Çok şükür midem var. Rezaletlere alıştıramadılar beni. Ama siz bana karşı su-i zanda bulunuyorsunuz. Ben asla ev hanımlığını küçümsemiyorum, küçümsemem de.. Hanımlara ''hazırcı'' demek hem haksızlık hem de terbiyesizliktir. Çünki biliyorum ki ev hanımları; evin temizliği, yemek yapımı ve servisi, çamaşırların yıkanması ve ütülenmesi, çocukların bakımı ve eğitimi, misafirlerin ağırlanması, eşinin mutluluğu vs.. zor konularda çok ama çok değerli bir çalışma ve emek sarf etmektedirler. Ve bunun karşılığında maddi mizanlarla ölçülecek bir beklenti içine girmemektedirler. Kadın Hakları üzerine düzenlenen bir seminere katılmıştım. Orda fikrime muvafık bir bilgi paylaşılmıştı. Ev hanımları demin saydığım eviçi işlerde ücretsiz çalışarak milletin çocuklarını yetiştirmektedir. Mesela; neslin bakımıyla toplumun devam edebilmesi için Devletimiz bu konularda işçiler tutarak ücret karşılığında bir çocuğun aile ortamında yetişmesini sağlamaya çalışsaydı, (hatırlayamadım ama meblağ büyüktü)bilmem aylık kaç bin TL masrafa girermiş. Ancak hanımlar (bedavaya) bu görevi sabırla, şefkatle ve sebatla üstlenmektedir. Şimdi siz diyebilir misiniz ki ev hanımları çalışmıyor. Eğer kadın ev işlerini yapmasaydı bu miktarı kaç baba ailesi için ödeyebilirdi? Aylık kaç bin TL kara geçirmek çalışmak değil midir? Evet, çalışmak bazen dışardaki bir icraatla eve para getirmektir. Bazen de ev içinde bulunup ev işleri yapıp dışarıya para çıkartmamaktır. Çocukların bakımı kreşlerce, evin temizliği hizmetçiyle, yemekler lokantalardan vs olsaydı ne kadar masraf olurdu di mi? Eşlerimiz(Ev hanımları) bizim hizmetçimiz, aşçımız, çocuk bakıcımız, garsonumuz, temizlikçimiz, mutluluğumuz, sevdamız, gizli kahramanlarımızdır... Allah onlardan ebeden razı olsun. Erkelerin ise böyle ulvi hizmetler için (karşılık gelmesede) bir takdir, bir teşekkür, bir de iltifat nevinden mukabele etmesi isabet olacaktır.

Ev hanımlığı bir erkeğin kahrını çekmek ve çocuklarını yetiştirmek konusunda dünyanın en zor mesleğidir...

Evinde iffetiyle, rahatıyla, ahlakıyla oturmak her kıza nasip olmuyor.

Selam ve dua ile...

15.03.2013 - Vird-i Zeban

CVP:Vird-i Zeban'a

Sadece evde otursa kimse kabul etmek istemez. Eşi sabah işe giderken mışıl mışıl uyuyan.. Akşam eve geldiğinde sadece oturmuş ama ortada ne yemek ne içecek birşey yoksa.. Ve üstelik romantizm adına eşinden mutfakta birşeyler beklerse.. ve ağzından bir değil bin defa uyarı cıksa bildiğini okusa kim ister?

Ne yazık ki bir çok evlilik bir dönem sonra yukarıdaki tablonun benzer versiyonlarına dönüyor.

17.12.2012 - tablo

@tablo kardeşime

Değerli kardeşim; yazıda hanımların düştüğü olumsuz durumlara eleştirel yaklaşarak onların asıl vazifelerinin letafetleriyle, şefkatleriyle ve maharetleriyle aile saadetine hizmet etmeleri olduğunu ortaya çıkarmaya çalışmıştım. Evde olup uyuşuk olan, TV dizilerinden zihni çöplüğe dönen, eşini ve çocuklarını ihmal eden eşler de tarafımca reddedilmektedir. Biz evinde otursun çalışmasın derken dedikodu yapsın, chat yapsın veya dışarda gezmeklerde olsun demek istemiyoruz. Bu yazıyı yazan bendeniz heralde bu tür bir duruma da taraftar olmasam gerek. Vesselam...

15.03.2013 - Vird-i Zeban

Konular