Çıplaklık ile tesettür arasında ikilemde kalan(Tesettürsüz Türbanlılar)
Mesela Allaha inanma noktasında küfrü mutlak ve küfrü meşkuk arasında kalmış bir insanın şaşkın halini Bediüzzaman hazretleri şöyle temsil etmektedir. Devekuşuna demişler, "Kanatların var, uç." O da kanatlarını kısıp "Ben deveyim" demiş, uçmamış, "Madem deveyim diyorsun, yük götür." O zaman kanatlarını açıvermiş, "Ben kuşum" demiş, yükün zahmetinden kurtulmuş,aynen bu temsildeki devekuşu gibi şaşkınlık ve hayretler içinde teslimiyetten tevekkülden yoksun olan insanlar zaifiyeti imanında tesiriyle her şeyde bazen devekuşu ikilemi yaşamaktadırlar,nefis ve şeytanın ,ilahi ve nebevi emirlerin arasında mütehayyir içinde kalmışlardır,belli bir tarafa tam bir sadakatle metanetle emirle tutunup,bağlanamıyorlar,İlahi emirleri tam yerine getiremiyorlar ya eksiltiyorlar yada hiç yapmıyorlar,hem nefis ve şeytanı hem de Allah’ı memnun etmeye çalışıyorlar.kah deve kah kuş olup.devekuşu sendromuyla,Allahın emir ve yasaklar içinde bocalıyorlar.
Mesela Kur-an merhameten, kadınların hürmetini muhafaza için, hayâ perdesini takmasını emrederek-tâ hevesât-ı rezilenin ayağı altında, o şefkat madenleri zillet çekmesinler; âlet-i hevesat, ehemmiyetsiz bir metâ hükmüne geçmesinler gerçeğine , şehvet haramilerinin yırtıcı pençelerinden taciz ve tecavüzlerinden tasallutlarından kurtarmak için farz kıldığı tesettüre hakikik manada kadının özen ve dikkati göstermemesi bir ikilemdir.bir taraftan suretperestliği telkin eden her şeyde yüzü ön plana çıkararak yüzü putlaştırma gayreti içindeki yazılı ve görsel medyanın tasallutu,bir yandan sefih medeniyetin sadece kadını güzelliği ve cazibedarlığı ile ölçüp kıymet veren zihniyetinin telkinleri ,bir yandan kadını sıcacık yuvalarından çıkarıp suni bir eşitlik yarışında erkeklerle aynı ortamlarda çalışmasını teşvik ederek kadının bu etkileşim yüzünden haya perdelerini yırtan ulema-i sui tabir edilen alimler,ve sistemin gizli şebekelerinin teşvikleri,bir yandan islami modalar icat edip kadınları ilahi emirlere göre değil modaya göre giydiren hacı tüccarların ve kapitalist Müslüman zihniyetlilerin çabaları ,bir yandan Müslüman erkeklerin eşlerini islamın emrettiği gibi değil de cazibedar modanın istediği gibi giymelerine ses çıkarmamaların gafleti ve hakikiki manada imanın ve islamın kalplerde yeşermemesi vb gibi muzır sebeplerden dolayı öteki İmani ve Kur-ani emirlerde de olduğu gibi örtü meselesinde de kadın ikilem yaşamaktadır.bu muzır fena akımlar kadının fıtrat ve inancında büyük tahripler yapmakta.kıymetli cevheri olan haya iffet ve edep gibi cevherlerini kömüre kalb ettirmektedir.
Allahın emri olduğu için örtündüğünü söyleyen kadınlara baktığımızda giyim ve tavirlarının davranışlarının Kuranın tesettür emrine uymadığını ,veya çeliştiğini görüyoruz çünkü ayetteki Ey Peygamber! Hanımlarına ve kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman dış örtülerini üstlerine alsınlar. Bu onların tanınmamaları ve incinmemeleri için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır. esirgeyendir. emriyle çelişerek başörtüler rengerenk bir şekle büründürülerek dikkat çekme moduna sokulması, tesettürün bir parçası olan boy ,pos endam gibi zinetler pardesolar atılarak ortaya çıkarılması,tesettürün bir nevi olan zinetlerinden sayılan ve güzelliği setr eden ve erkeklerin dikkati celp etmesini engelleyen güzelliğin perdesi olan peçeler indirilerek suretlerin güzelliği erkeklerin beğenisine sunulması.Tesettürün maksadı olan erkeklerin iştihasını ve dikkatini çekecek olan bütün zinetlerin örtülmesi ve setr edilmesi amacı unutulup onun yerine tesettürle erkeklerin iştihasını açacak onları harama sevk edecek bir şekle sokulması.
Yine Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.ayetinin Emriyle çelişerek okuyan, çalışan kızlar ve kadınlar ,başörtülerini yakalarının üzerine bırak salmayı sanki utanç giysisiymiş gibi küçültülerek sıkmabaş, topbaş, nüklerbaş ve uzaybaş gibi acayip garayip bir şekle sokulması,.giyimlerinin üstü islamı altı batının sefih medeniyetinin temsilciliğini yapması. Zinetler ortaya dökülerek, gösterilmesi haram olanlardan başka her kese gösterilip ve teşhir edildiği cazibedar tesüttürlülüler olunması.
Yine Vakarla evlerinizde oturun cahiliye kadınları gibi açılıp saçılarak ( teberüc)yürüyüşü yapmayınız. Yani yarım yamalak bir örtüyle sokaklarda orda burada gezmeyiniz. Ayetiyle çelişerek okullarda sokaklarda tesettüre dikkat etmeyip de bütün güzellik ve süs¬ püsle¬riyle kendini yabancı gözlere vaz’ ve teşhir ettirilmesi.. Çapkın yü¬rü¬yüşle na¬zar-ı dikkati cel¬bedilmesi. edeb-i vakar ile yü¬rümek yerine lakayt ve cazibedar bir yürüyüş takınılması. Süs ve eylemleriyle kendilerinden yararlanma hakkı olmayanların dikkatini ve ilgilerini çekmeleri.Kuran ve sünnete göre değil erkeklerin beğenisine göre tesettüre şekil verilmesi. Tesettür tesettür olmaktan çıkarılması, ,bu haliyle artık ortada tesettür değil sadece aksesuar hükmüne geçmiş bir baş örtüsü kalınması ,tesettürden soyutlanmış tesettürsüz türbanlılar ortaya çıkması,aslında giyimiyle inancını yalanlayan,hareketleri ile inancıyla alay eden,türbanı ile streç giyimiyle ,yarım çıplak giyimiyle ,elbiselerin dışarısına taşırdığı vücudun en mahrem bölgelerini gözlere vaaz ettirip teşhir ile pazarlayan, üç buçuk türbanlı,giyinik çıplak tesettürlüler olarak anılmaya başlanılması gösteriyor ki trajik o kadar da komik tesettür ve türban ikilemi ile,dini değerlerle ,batının değerleri, ahlaksız modanın değerleri ile ve kuranın ilahi emirleri arasında ,hakperstlik ile nefisperestlik ve çıplaklık ile örtü arasında sıkışıp kalan tesettürsüz türbanlıların devekuşu misali gibi kah deve kah kuş arasında kişilik sendromu yaşamaları kaçınılmazdır.bu kişilik bunalımlarından kurtulup insanlara maskara ,gazabı ilahiyeye müstehak olmamanın ve dini değerlerini ayaklar altına attırmamanın tek yolu ya ahlaksızlığı iffetsizliği kabullenerek tesettürden kendini tam soyutlamak yada tesettür emrine tam imtisal ederek inancıyla çelişmemektir.yoksa küfru mutlak ile küfrü meşkuk ortasında giden insanın küfrü meşkuktan küfrü mutlağa düşme tehlikesi gibi her günahta küfre giden bir yol olması tehlikesi içerisine girerek yada deve kuşunun kafasını kuma sokup avcı beni görmesin ahmaklığını takınması gibi kafasını günah kumuna sokarak ecel beni görmesin ahmaklığının cezasını Peygamber efendimizin bir hadisinde ihbar edip şiddetle tehdit ettiği giyinik çıplaklar sınıfına dahil olarak cennetin 500 bin senelik mesafedeki kokusundan bile mahrum olma tehlikesi ile baş başa kalacaklar.M.KAKÇA
Merhaba Adım Yasemin.
Merhaba Adım Yasemin. Edebiyat öğretmeniyim.
Sorum Şu
Geçen nisan ayında sınıfta bir erkek öğrencimi masturbasyon yaparken yakaladım ve tabi mevzuat gereği hakkında gerekli işlemlerin yapılması için idareye sevk ettim.
Ama beni şaşırtan olaylar bundan sonra başladı, çünkü çocuk okul idaresine ne dediyse bir anda suçlu ben oldum. Özellikle eteklerimden tutunda çoraplarıma topuklu ayakkabılarıma hatta makyajıma bile bir çok kulp buldurlar ve deyim yerindeyse çocuğu akladılar.
Sizce böyle bir olay yaşanmasında bir bayan öğretmen ve kıyafetinin suçu olabilir mi yoksa sorun benimde düşündüğüm gibi aile eğitimi eksikliği ve dini bilgi noksanlığından mı kaynaklanmakta...
Cevaplarsanız çok sevinirim
27.07.2011 - YASEMİNNN