RECM
1. Efendimizin hayatında uygulanan recm cezası Yahudi çifti saymazsak bir yada ikidir. Maiz el-Eslemi ve Ğamidli kadın (el-Ğamidiyye). Bu iki olayın aynı zinanın iki tarafı olma ihtimali ciddi olarak araştırılmalıdır. Bu kuvvetle mümkündür. Fakat Efendimiz'in ilk recm hükmü bir yahudi çift içindir. Bunun kaynakları iin bkz: Buhari, Tevhid, 51; Müslim, Hudud, 28; Tirmizi, Hudud 10; İbn Mace, Hudud, 10; İbn Hişam, 2/193-194 (Daru't-turas baskısı). En ayrıntılısı bu sonuncusu. Bu örnek olayda Rasulullah'ın hükmüne neyi, niçin mesnet kıldığını ifade eden şu cümle anahtardır: "Ben Allah'ın emrini, kitabını ve onunla amel etmeyi uygulayan kimselerin ilki olacağım" (fe-ene evvelu men ahya...) Müslum ve İbn Hişam, bu çiftin mescidin kapısında taşlandığını ifade ediyorlar. Hatta Müslim'in rivayetinde Maide 44,46,47. ayetlerin bu olay üzerine indiği kayıtlıdır. Tevrat'ta bu ceza Tesniye 22/22-24 ve Levililer 19/2, 20/10-14, 21/9da yer almakta.
Tesbitler: a) Rasulullah ilk recm cezasında Tevrat'a dayanmıştır. Bu açık. İkincisinde (eğer varsa üçüncüsünde) başka bir yere dayandığına ilişkin hiçbir delil yoktur. Eldeki sahih verilerden yola çıkarak bunlarda da önceki hükme dayandığı sonucuna varabiliriz. Ben bu sonuca varıyor ve diyorum ki, efendimizin recm gibi sonu ölümle biten ve dolayısıyla tazir alanına değil hudud alanına girmesi gereken bir cezada "şer'u men kablena" ile hükmetmiş olmasından başka bir izah gözükmüyor. Bu benim delilleri istikrai bir yeniden okuma sonucunda vardığım noktadır. Bu meselede Medine Sözleşmesi'nin psikolojik istinat teşkil etmesi ve katkısı tamamen göz ardı edilmiştir. Bizce bu çok mühimdir ve araştırılmayı bekleyen bakir bir konudur.
2. Bu soru aslında meseleyi çözecek düğümlerden biridir. Ve elimizde şöyle güzel bir rivayet vardır önümüzü aydınlatacak: Tabiinden Süleyman eş-Şeybani
(Ebu İshak), sahabeden Abdullah b. Ebi Evfa'ya sorar:
-Rasulullah recme hükm etti mi?
-Evet.
-Nur suresi indirildikten sonra mı, yoksa önce mi verdi?
uzun bir düşünmeden sonra:
-Bilmiyorum.
Bence Müslim, Hudud, 6/29 ve Buhari, Hudud, 21,37'de kayıtlı bu rivayet:
a)Uzun ömürlü sahabilerden biri olan bu zata muhtemelen irtihal-i nebiden çok sonra sorulan bu soru, bu meselenin ilk iki neslin hayatında hala tartışma konusu olduğunu gösterir.
b) Bizim tartıştığımız konuyu ve recm hakkında sorduğumuz soruyu sahabe ve tabiinin de sorduğunu gösterir,
c) sahabenin "bilmiyorum" demesi bu konuda en azından ihtiyat ve tereddütle hareket edilmesi gerektiğini gösterir. Bu da recm uygulamasını "şüpheli" hale getirir.
d) Bu konudaki şüphe ise "idreu'l-hudude bi'ş/şübehat" emri nebevisi uyarınca bu cezanın uygulanmamasını gerektirir, en azından...
Tesbitler: a) Rasulullah ilk recm cezasında Tevrat'a dayanmıştır. Bu açık. İkincisinde (eğer varsa üçüncüsünde) başka bir yere dayandığına ilişkin hiçbir delil yoktur. Eldeki sahih verilerden yola çıkarak bunlarda da önceki hükme dayandığı sonucuna varabiliriz. Ben bu sonuca varıyor ve diyorum ki, efendimizin recm gibi sonu ölümle biten ve dolayısıyla tazir alanına değil hudud alanına girmesi gereken bir cezada "şer'u men kablena" ile hükmetmiş olmasından başka bir izah gözükmüyor. Bu benim delilleri istikrai bir yeniden okuma sonucunda vardığım noktadır. Bu meselede Medine Sözleşmesi'nin psikolojik istinat teşkil etmesi ve katkısı tamamen göz ardı edilmiştir. Bizce bu çok mühimdir ve araştırılmayı bekleyen bakir bir konudur.
2. Bu soru aslında meseleyi çözecek düğümlerden biridir. Ve elimizde şöyle güzel bir rivayet vardır önümüzü aydınlatacak: Tabiinden Süleyman eş-Şeybani
(Ebu İshak), sahabeden Abdullah b. Ebi Evfa'ya sorar:
-Rasulullah recme hükm etti mi?
-Evet.
-Nur suresi indirildikten sonra mı, yoksa önce mi verdi?
uzun bir düşünmeden sonra:
-Bilmiyorum.
Bence Müslim, Hudud, 6/29 ve Buhari, Hudud, 21,37'de kayıtlı bu rivayet:
a)Uzun ömürlü sahabilerden biri olan bu zata muhtemelen irtihal-i nebiden çok sonra sorulan bu soru, bu meselenin ilk iki neslin hayatında hala tartışma konusu olduğunu gösterir.
b) Bizim tartıştığımız konuyu ve recm hakkında sorduğumuz soruyu sahabe ve tabiinin de sorduğunu gösterir,
c) sahabenin "bilmiyorum" demesi bu konuda en azından ihtiyat ve tereddütle hareket edilmesi gerektiğini gösterir. Bu da recm uygulamasını "şüpheli" hale getirir.
d) Bu konudaki şüphe ise "idreu'l-hudude bi'ş/şübehat" emri nebevisi uyarınca bu cezanın uygulanmamasını gerektirir, en azından...
Konular
- Porno film izlemenin ibretlik sonu
- Yassıada'dan İmralı'ya son yolculuk: Adnan Menderes'in idamı
- Porno Filmde Oynayan Üniversiteli Kız
- Aşk Denilen Sahtekâr
- Flörtle Kirlenen Namus ve Hayaller...
- İhya Rüya Tabirleri
- Bİ YARDIM EDİN YA
- Adet Döneminde Namaz kılmanın ve Kuran okumanın hükmü
- Üniversite mezunu cahillerin yarışı… 6 Kasım 2014 yenisafak.com yazısı
- yardım
- yardım
- Evli bir kadını aldatmaya iten şeytanın vesveseleri
- Başörtüsünü bir araç olarak kullanmayınız!
- Kapalı kadın ile evlenirken dikkat edilmesi gerekenler
- Evlilik yasak, seks çağdaşlık
- istemden bosalma
- Sapıklar internet üzerinden peydahlanıyor
- Fuhuş çeteleri internete dadandı
- İnternetten darbe yapanların başka tuzakları
- Şu anki meşguliyetin geleceğini tayin edecek!
- Orospuya sponsor olmanın vebali var mıdır
- Evlilikte eşlerin ebced değeri nasıl bakılır
- Günümüzde Özellikle Genç Fidanlarımızın Çevresini Kuşatmış Şehvet Taarruz Kuvvetleri için Etkili Stratejiler
- İstanbul Sözleşmesi ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ..
- EŞCİNSELE SAYGI DUYAN MÜNAFIK BEYLER, CEHENNEME KADAR YOLUNUZ VAR.
- DUA İLE ALAY EDEN KIZ!
- Ahlaksız ve Pornocu Medyanın Sevmediği Kavramlar
- Toplumun Yüz Karası Ahlaksız Suikastçılar ve Kadın Düşmanları.
- KADIN CİNAYETLERİNDE SUÇLU ARAYANLAR!
- Kadın Hakları Havarilerinin Gerçek Yüzleri..