37 yorum 2. sayfa

Re: selamunaleykum kardeslerim

Tembellik ediyorsun.

03.08.2013 - Zehirliok Ziyaretçisi

Re: selamunaleykum kardeslerim

Allah ahiretinizi kazanın derken bu dünyada fakir kalın,çalışmayın okumayın mı demiş?tabi sizin gibi isalm kızları evinde tembel tembel otursun meydan da solcu kızlara kalsın dimi?Allah kadınların çalışmasını mı yasaklamış?böyle bir yasak mı var?niye bu mesele;"çalışan bayanlar ahiretini kaybetmiş" diye anlaşılıyor?okuduğun ve çalıştığın için kendini yüksek görüp kocana ve etrafındaki insanlara tepeden bakacaksan zaten o senin kişiliğinin bozukluğuna dalalettir.bizim ev hanımlarına lafımız yok,isteyen evde otursun.ama isteyen de çalışır ve kimse de o çalışan kadınlara LAF EDEMEZ!çalışmak yasak olsaydı,Allah bunu ayet ve hadislerle açıklardı...benim babam ben elime mesleğimi alıp çalıştığımda mutlu oluyo.adam bunca yıl okutmuş,yememiş yedirmiş giymemiş giydirmiş.ben eve para getirdiğimde mutlu oluyo.neden olmasın ki?anne baba rızasını almak dinimizde çok önemli tutulmamış mı?bütün çalışan insanları "namussuz"ilan etme çabanız niye?benim işyerimde hiçbir erkek hibir kadınla konuşamaz,konuşmaya çalışırsa da zaten alır cevabını!hayat şartları kolay değil canım,öyle yoooook kocam getirsin ben yiyeyim yok.sende kalk hayatı öğren,bak bakalım baban kolay mı kazanıyomuş parayı?tevekkül mevzuu hep yanlış anlaşılıyor.Allah tevekkül edin derken evinizde yan gelin yatın,rızkım nasıl olsa gelir deyip eliniz kolunuz bağlı oturun mu diyor?bu devirde alışmayana ekmek yok.he ok güzel olup o..pu gibi erkek tavlayıp hayatının maddi yükünü ona yıkarsan o ayrı!o zaman dünyalar senin!sanki her okuyan çalışan kız kocasına asi,namussuz(!)sizin gibi tembel kızlar yüzünden bugün üniversiteleri solcu bacılar ele geçirmedi mi?neymiş kadın dediğinin yeri eviymiş.bizde zaten bayılıyoruz böyle sabahın köünde uyanıp beş kuruşa talim etmeye dimi(?)bizde biliriz
"oooh islamiyette kadının çalışma zorunluluğu yok deyip evimizde oturmayı.hem ben de meraklı değili,m,sabahtan akşama kadar böyle ayaklarım ağrıyo.zengin koca ne güne duruyo dimi.evlen o enayi baksın sana..sizler sadece tembel kılzarsınız ve tembelliğinizi de islama yıkmaya çalışıyorsunuz.bizim işyerinde bir baba 18 yaşında ki kızını kasiyer olarak çalışmaya getirdi,kıza baktık,hiçbişeyi eksik değil,fakir değil çalışmaya ihtiyacı yok,elinde kocaman bi iphone telefon.babası şöyle dedi:

"bu kızım çok para harcayan paranın kıymetini bilmeyen kredi kartlarını ağzına kadar dolduran parayı vurdumduymazca harcayan bi kız,ben ona sırf hayatta insanlar nasıl para kazanıyor gelsin görsün diye buraya getirdim,baksın bakalım para kolay mı kazanılıyomuş,öğrensin yoksa hiç paraya ihtiyacı yok"dedi.işyerinde bazen dağ gibi bulaşık çıkıyodu ve o kızda yıkıyodu.o kız 3 -4 ay sonra işten çıktı,ve;
"ben artık paranın ne kadar zor şartlarda kazanıldığını biliyorum,artık daha dikkatli harcayacağım,her para harcayışımda buradaki sıkıntılarım aklıma gelecek"dedi.yani insanlar işyerlerinde sizin zannetiğiniz gibi flört etmiyor korkmayın..sanki Allah tevekkül edin derken boş boş evinizde oturun demiş.he alın bi kadın onu dışarı falan da ççıkarmayın,sonra "obezite"olsun o karınız obez tedavisiyle uğraşın oldu mu?sanki her çalışan kız ya da kadın işyerinde sadece fingirdeşmekle meşgul başka işi yokmuş gibi!tenbel tembel oturmakla tevekkülü birbirine karıştıran siz tenha kafalar...sanki kadın evin dışına çıkmadığı zaman bütün meseleler hallolmuş gibi.çalışanlara namussuz gözüyle bakan adamlar acaba şunu biliyorlar mı:"bir müslüman kendini muhtaç duruma zelil duruma düşürmez!"çalışmayıp namerde el açmak daha çok hoşunuza gidecek heralde?Allah müslümanlara çalışmayı emretmiş.yok efendim kadın çalışmak zorunda değil falan diyenler he takvaları kendilerinindir,bi lafım yok.ama islamiyet böyle emrediyor demeyin nolur...çünkü islamiyet helalden para kazanmayı yasaklamamış.burada bir arkadaş benim çalışma işsteğime koca bulamazsınız falan gibi bişey demişti valla neden bilmiyorum,iş buldum bulalı kısmetlerim açıldı :)evde otururken kimde talib olmuyodu.ama şimdi mühendis mi desen doktor mu desen.kim evde oturarark kendini geliştirmiş ki?bide bunu:aman efendim ben işte kocamın getirdiğine razıyım ben ne gönlü geniş ne takva sahibi kadınım diye övünmüyolar mı....öyleysen öylesin sevaplar söylenmez benim bildiğim.islamiyette kadın çalışan zengin bir kadın olsa bile,babası veya evliyse kocası tarafından temel ihtiyaçları(giyecek,yiyecek)karşılamak zorunda bu erkeğin boynunun borcu zaten,Allah hanım kullarına bu değeri vermiştir,herşeyi onun ayağına getirmek mecburiyeti vardır.ama kalkıpta benm çalışmak istersem Allah bunu da yasak etmemiş,belli koşullar altında buna müsade etmiştir.bizde zaten kimse erkeklerle gerekmedikçe konuşmaz.zaruri durumlarda ancak sormamız gereken bişey olursa konuşuyoruz.o da çok kibar olmadan.kadının çalışmasını yasaklayan zihniyetler acaba şu ihtimali de düşünüyorlar mı?ya kendileri bu dünyadan karılarında önce ölürlerse?karısı napacak,çocukları napacak?haaaa devlet bakar dimi?devletin o durumdaki bir kadına bağladığı para taş çatlasa 200-300 lira.eh bu kadın o kadarcık parayla karnını mı doyuracak,kirasını mı verecek?merdiven silip çocuklarına bakar artık.kadınların çalışması haram ya!bizim mahallede bir kadın vardı,kadın duldu.ve hiçbir yerden de geliri yoktu.bu kadın o yaşında bulaşıkçılık yapıyordu.merdiven silmeye gidiyordu.naapsın söyler misiniz?rızkını helal yoldan kazanmaya çalışıyor.şimdi bu kadın,neymiş efendim "kadınların çalışma zorunluluğu yokmuş,hem aslında ev geçimi kadınların üstüne yazılmamış"deyip tembellik mi yapsın(?)lütfen her durumu göz önüne alıp yazar mısınız?ben çalışırım bana bu hakkı belli şartlarda Allah vermiş.kocamın getirdiğine de şükrederim,kendi kazandığımda yanıma kalır.sanki günah batağın batmış asi günahkar bi kul muamelesini kimse bana yapamaz!hem denmişki
çalışan kadınların çocukları terbiyesiz oluyormuş,ev hanımı olanların çocukları çok terbiyeli inanın(!)o kadın yıllrca evinde oturduğuna yansın.yaşı kırka gelip hala kira ödediğinde anlar hanyayı konyayı..he tabi cinselliği varsa çekici bi hatunsa zengin kocayı kapar tabi,o tülerin tuzu kuru olur nasıl olsa,seksiliğiyle bi zengin erkek tavlar,maddi açıdan rahat ettirir kendini.Allah güvenecekseniz önce tedbirini alacaksın ondan sonra güveneceksin,ayaklarını uazatıp yatıp Allah nasıl olsa takdir edilen rızkımı verir dmeeyeceksin,he dediğim gibi tuzun kuruysa orasını bilemem.Allah' güvenmek demek temebl tembel oturmak değildir.kadının çalışmasına karşı olan varsa,he alsın bi kadın çalıştırmasın onu,ama bize de dil uzatmaya çlaışmasın lütfen...bana kimse haram olmayan bişeyi yapmamdan dolayı laf edemez.tıpkı sizin 4 EŞ ALMA izniniz gibi

30.05.2013 - anlamlı

Re: selamunaleykum kardeslerim

Yazıyı uzun zaman önce yazmışsınız ama ben size katıldığımı belirtmek istedim. Allah yardımcınız olsun...

27.05.2013 - Vird-i Zeban

Re: selamunaleykum kardeslerim

Okumak istemediğinde,cep telefonu kullanmıyacaksın,motorlu taşıtlara binmeyeceksin,uçağa binmeyeceksin,evde elektrik kullanmayacaksın,birsürü birsürü.Eğer okursan sen de yaşama katkıda bulunursun.Birşeyler icad edersin.Hep bilimi kenara ittik.O yüzden Yüce Allah müslüman dünyasını adeta cezalandırıyor.Yapmayın etmeyin,böyle düşünmeyin.Bu konuda sizi zorlayan olursa da elinizin tersi ile itin ve bu saydıklarımı ona da söyleyin.Yüce mevlam Hac Suresinde ne diyor;Yorgun argın develerle gidin diyor.Bizler neden develerle gitmiyoruz da uçak ile gidiyoruz.Biz de kendi uçağımızı yapalım.Eli gavurlarına el açmayalım değerli kardeşim.Lütfen bu dediklerimi unutmayın.Allah yar ve yardımcımız olsun.

28.06.2012 - Zehirliok Ziyaretçisi

CVP:selamunaleykum kardeslerim

Ortaöğretim yıllarımda mezarda bize ingilizcemi soracak matematik mi soracaklar diye kendi kendime sorar ve sizin gibi eğitimi bırakmak isterdim.. Çok sevdiğim bir hocam bir gün dedi ki, evet ingilizce öğrenmeliyiz yarın başka dünyalardaki insanlara islamiyeti anlatabilelim!!! Bu söz balyoz gibi kafama indi..

Ailelerimiz meslek yaşam diye düşünüyor fakat hayat sadece onlardan sınırlı değil.. Matematik, bilgisayar, ingilizce, sanat alanınız neyse kendimizi geliştirmek zorundayız. Biz müslümanlar eğitimde en iyi olamazsak yarın elin gevuru başıma biner.. biz onları yönetip hakka yönlendirebilecekken onlar bizleri yönetmeye başlarlar..

Elimizdeki fırsatları iyi değerlendirmek gerekiyor. Bu devirde bir kenara çekilip inziva yapmak müslümana yakışmaz. En kaliteli şekilde kendimizi geliştirmeliyiz yetiştirmeliyiz.

04.05.2012 - fırsatlar

Re: CVP:selamunaleykum kardeslerim

Gavurların başınıza binmemesi için ingilizce öğrenirken gavurlaşmamaya da özen gösterin olur mu? :)

Kime sorsanız aynı basit mantıktaki klasik cevap: bilimi-teknılojiyi öğrenelim ama hayırda kullanalım.. Öff ne kadar da düzeysiz.

Bir de ben sorayım: Peki neden insanların çoğunluğu facebooklar, chatler ile (kadın-erkek)eşlerini aldatmakta; çocuklar bilgisayar oyunlarından şiddeti öğrenmekte ve saldırgan olmakta; radyolarda çöpçatanlık programlarına katılınarak hiç bilmediği adamlarla buluşulup zinalar edilmekte; liseler-üniversiteler genelevlare dönmekte; işyerleri dedikodu pazarına dönmekte ve sadakatsizlikler ortaya çıkmakta; Tvlerde diziler yoluyla gavurca bir yaşam biçimi sunulmakta vs vs vs

Hadi bakalım söyleyin bana neden insanlar bu duruma düşmekteler? Demek ki müslüman islama hizmet edeceğim, müslümanları elin gavuruna ezdirmeyeceğim zanlarıyla müslümana yakışmayan sorunlar yaşayıp gavurlardan beter duruma düşebilmektedir. Demek ehliyet ve liyakat kaznılmadan böyle girişimlerde bulunmamak gerekiyormuş di mi canım kardeşlerim. Önce bi müslümanlığınızı halledin de sonra bilim filim işlerine bakarsınız.

Allamayana Ramazan Davulu...

02.06.2013 - Vahid-i Kıyasi

Endişe...

Oku diyen arkadaşlar rızık endişesini öne sürmüşler, yanlıştır. Peygamber efendimiz ve ondan sonra kadınların çalışması söz konusu değildi ve aç açıkta ortada da kalmıyorlardı. Sonra erkeklerde okuyarak akşama kadar harama bakıyor demiş arkadaşın biri, eğer okula giden bayan üzerini açıp gitmesse okula giden erkeğide günaha sokmamış olur. Ayrıca rızık endişesine düşülmüş, bu yanlıştır rızkı veren Allah'tır mühim olan okula gidip iyi bi meslek etiket değilde Yaratan'ın rızasını ve sevgini kazanmaktır. Dünyada yaptığımız her işte Allah cc nin rızasını gözetmeliyiz gerisi boştur. Peki size şunu söyleyeyim 6 yaşında okula başlıyorsunuz 8 sene ilköğretim , 4 sen lise , 5 sene üniversite ettimi 17 sene 6 yaşındada başladık, yaş oldu 23 2 sene de ne olur olmaz diye verdik etti 25 sene yaş 25. Şimdi 25 senemizi veriyoruz ne için ?

Tabiki kalan ömrü daha rahat geçirmek için, kalan ömür ne kadar?
İnsan ömrünü ortalama 60 alırsak 25 i gitti kaldı 35 sene yani biz 35 senemiz için 25 senemizi bir fiil feda ediyoruz. Peki sorarım size eğer ki Allah inancınız varsa ve size cenneti vaadettiğine göre düşünelim... Allah sonsuz bir hayat vaad ediyor, peki sonsuz bir hayat için kaç senemizi vermeliyiz veya 60 senelik ömrümüzü versek kafii gelirmi?

Bence gelmez... Sonsuz bir hayat için 1000 senede yetmez 10000 senede yetmez. Ozaman Allah'ın rızasını gözetelim ve farz olan bir emri rızık vesaire endişesiyle çiğnemeyelim. Unutmayın gerçek mümin rızık endişesine düşmez sebebini işler gerisini Allah'a bırakır çünkü bilirki herşey O'ndandır. Yani Allah nasip etmesse dünya senin olsada en iyi mühendiste olsan doktor da olsan nafile, onun için Allah'ın rızasını kazanalım. Birde demişki arkadaşlar kızını okutmayan bu insalar doktoru nerede bulacak... Merak etme arkadaşım sana örtün diyen dinim onunda çözümünü vermiş, eğer bayan doktor bulamıyorsak hastamızında doktora ihtiyacı varsa erkek doktorada görünebilir.Cünkü zorunluluk vardır. Ama asıl iş ne kızlarımızın okumaması nede başörtü... Bende isterim kızlarımızda okusun dünyalık ilim sahibi olsun bunun çözümüde bu sitede geçen bi yazıda okudugum şu sözlerdedir
" Müslüman kadınların başlarını açabilmeleri için islamın hükümlerini zorlamak yerine, kadınların islami kıyafetlerle okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu konuda gayret etmemiz daha doğru olur." Allah'a emanet olun.

20.09.2007 - czna

KONU BUYUK SIKINTI !

Selamın Aleykum. Kardesım sana tamamen katılıyorum en dogru yorumuda getırdıgıne ınanıyorum bu ortamda bu sekılde ogrenmek haram kız cocuguna. Musluman okumalı ogrenmelı tamam da okunacak ogrenılecek okul ortamı yok ımamhatıplerde pardon ama fuus yuvası olmus ıstenende bu dınını kaybettırcek ondan sonrası saten gelır dınını kaybetmıs bı halk baska neyını kaybedebılır ? Once cozumun getırlmesı gereken unsur ortamdır , ozumuze donmemızdır , aslımızı ogrenmemızdır bunların cozumu bulundugunda okunacak ortamda ogrenılecek ortamda saglanır. Su da acayıptır HASA Alllahın sundugu sonsuza ne zaman gıdeceklerını bılmedıklerı dunyayı degısıyolar. Cok kırlı oyunlar donuyo ulkemızde ve cok buyuk kaybımız var ıstenen ortada DIN ! Dını kım ıster seytan .. Bu oyunlara zekı olması gereken musluman arkadasların dahıl olmamasını ıstıyorum Allah bu konudan dolayı cumlemızın yardımcısı olsun ınsallah. Selamın Aleykum.

26.01.2013 - Zehirliok Ziyaretçisi

Öldüğünde erkeklere de okulda öğrendikleri sorulmayacak...

Bayanların okumasının getiri ve götürülerini değerlendirdiğimizde getirisinin daha fazla olduğunu düşünüyorum.Yapılması gereken bayanların okumasını engellemek değil okumaları durumunda ortaya çıkabilecek olumsuz durumları ortadan kaldırmaktır.Bana göre inançlı insanların erkek bayan farketmez okumaları gerekmektedir.Fakat burada ince bir nüans var o da şu yine bayan olsun erkek olsun farketmez okul bitirip ekonomik refaha kavuşmak için değil Rabbimizin hoşuna gidecek işler yapabilmek,öz vatanında garip kalan müminlerin sıkıntılarını giderebilmek,masum yavruları en güzel bir şekilde yetiştirebilmek,toplumun herkesiminin sıkıntılarını giderecek faaliyetlerde bulunmak vb.. gibi nedenleden dolayı okumalıdır.Mümin bilgili olmalıdır günümüzde toplumda kişilerin bilgileri eğitim durumlarıyla ölçüldüğünden kişilere eğitim derecelerine göre değer verildiğinden kimsenin müslüman bayanların diğer kesim tarafından rencide edilip cahil diye nitelendirilmesinden hoşlanması beklenemez.Zaten afedersiniz içim kan ağlayarak söylüyorum başlarındaki örtülerden dolayı örümcek kafalı olarak nitelendiriliyorlar bir de cahil diye nitelendirilmeleri kime ne kazandırır?
Madem işsizliğe sebep oluyorlar buna katılmamakla beraber o zaman bacılarımız okulllarını bitirir duruma göre çalışmaması çalışmasına göre daha iyi olacaksa o zaman gerekirse çalışmaz ki ben uygun şartların bulunmasu durumunda insanlara faydalı olabilmeleri için çalışmalarından yanayım.Maalesef toplumda bazı şeyler çok dar düşünülüyor kız çocuğunu okutmayan insanlar eşleriyle ilgili bir hastalık durumunda hemen bayan doktor aramaya koyuluyor..
Bir başka husus ta var ki içinde bulunduğumuz devir itibariyle bazı irşad ve tebliğ vazifelerinin yapılabilmesi için üniversite mezunu olma şart haline gelmiştir.Örneğin örnekleri çokca mevcut olan bayanlara yönelik eğitim kurumlarında sağlıklı sonuç alınabilip iffetli nesillerin yetişebilmesi de yine o eğitim kurumlarında öğretmenlik yapacak yeterli sayıda bayan öğretmenin bulunabilmesine bağlıdır.
Ve son olarak ölünce okulda öğrendiği bilgilerin kişiye sorulmayacağı belirtilmiş aynı şey erkekler için de geçerli.O zaman erkekler de okumasın sadece ilim tahsili yapsınlar.Şu varki üniversite eğitimi esnasında daha önce dini duygu ve düşünceden uzak pek çok insan güzel insanlarla biraraya gelip emri bil maruf nehyi anil münker(iyiliği emredip kötülükten menetmek)yapmakta ve ahlaklı iffet abidesi bir neslin yetişmesine vesile olmaktadırlar.Üniversite eğitimine devam edenler yahut önceden bu eğitimi alanlar üniversite öğrencilerinin bu tür hizmetlerde bulunduğunu çok iyi bilirler ki bu sadece erkeklerle olabilecek bir durum değildir.Erkekler erkek öğrencileri eğitip terbiyeleri için uğraşırken diğer taraftan bayanların terbiyesi için de elbette ki bayanların uğraşması gerekmektedir.Bunu aksi durumlara sebebiyet verilecekse yani üniversiteye gitmeyi sınırsız özgürlük olarak görüp uygun olmayan davranışlarda bulunacaksa elbette bu tür insanların okuması uygun değildir fakat aynı şey erkekler için de geçerli...

06.08.2007 - cihan

bu konu derin değil

Öncelikle kadınlar okumamalı fikrinde olan herkesi kınıyorum.İster çalışsın ister çalışmasın ister erkek ister kadın olsun herkes okumalıdır.CAHİLİYE DEVRİ diye birşey duydunuz mu hiç?Cahillik her kötülüğün anasıdır.
Toplumda herkes çalışan kadınlara kötü gözle bakıyor.Ancak doktora gidince BAYAN olsun diyor.Kadın toplum tarafından çok çirkin ithamlarla karşı karşıyadır.Kadın eksik etektir, kadın kaşık düşmanıdır,kadın saçı uzun aklı kısadır,kadın şeytandır.
KADININ HEP BİR KANADI KIRIKTIR.Baba evinde misafir, koca evinde el kızıdır.Çocukları onun adını bile taşımaz.resmi yazışmalarda baba adı sorulur anne adının bir önemi yoktur.Öldüğünde bile evli değilse filancının kızı evliyse falancının karısıdır.
Doğduğunda kimse sevinmez, kimsenin yüzü gülmez.
Hep birilerine muhtaç hep bişeylere mahkumdur.
Evlenene kadar göz hapsindedir,ailenin namusudur ama kendi sanip değildir namusuna bile .
KADIN HEP EZİK KALMALI HİÇ BAŞ KALDIRMAMALI KENDİ İSTEKLERİ ARZULARI AMÇLARI OLMAMALI OLANLAR TEZELDEN İMHA EDİLMELİDİR.
Kadının tek görevi vardır vardığı ailenin soyunu sürdürecek erkek evlatlar doğurmak.Başka neden anlar ki zaten
Okusa namussuz olacaktır ya o yüzden okumamalıdır zekası ALLAHIN lütfu değildir ya
hakkı ise dokdor olmak öğretmen avukat olmak boş verin onun yerini dolduracak daha az akıllı bir erkek bulunur elbet.
BU KONU DERİN DEĞİL ÇOK İÇ ACITICI ASLINDA

25.07.2007 - bilgili

S.A herkese

Bence okumalı çünkü zor bir devirde yaşıyoruz hayat pahalı boşanmalar ve ölümler var kadın bir başına kalsa çocuğuyla işsiz güçsüz ne yapıcak? kadının çalışması dini eğitimine engel olduğuna pekte inanmıyorum ben. Kadının cahil kalması en çok gelicek nesillere zarardır bayanlar bir düşünün işinizi elinize almadan evlendiniz geçim sıkıntısını öyle böyle çeksenizde yine geçiniyorsunuz ama düşününki kocanız ayrılmak istiyor üstelik size nafaka ödemeden ne yapardınız? bir sürü örnek verebilirim açıkçası en canlı örnek benim hayatım annem ve babam ayrı ve belkide bu ileride benim başımada gelicek ben okumayıp evde sadece koca beklemekle yetinirsem ne kendime ne rabbim kısmet ederde evladım olursa ne ona bir faydam dokunabilir peki okumam dini eğitimime engelmi tabiki hayır özellikle kız çocuklarının okumasından yanayım ben tabiki herşeyin en iyisini rabbimiz bilir.

25.07.2007 - tan_vakti

bayanlar tabikide okumalı

ben 22 yaşındayım ve yeni üniversiteden mezun oldum. trabzonda okudum ve benim çoğu şeylerle tanişmam trabzonda oldu, muğla yı genelde herkes bilir turizmin olduğu yer olduğu için dini faaliyetler çok etkin değildir. ben okumaya trabzona gitmeseydim kuranı belki öğrenemeyecektim, başımı kapatmayacaktım dini sohbetlerde bulunmayacaktım.allah bunlarrı bana gittiğim yerde nasip etti.tabi herkes benim kadar şanslı olmaya bilir ama ilim bu nerede öğrenilceği belli olmaz.müslüman bilgili okumuş olmalı bence. hocama da katılıyporum ama günümüzün gereği bu gerekli.hayırlı günler

24.07.2007 - surdgn

bilmiyorum mu???

s.a
bilmiyorum evet bilmiyorum çünkü içinde bulunduğum grup da kızların okumasına karşı. fakat bu okumayan kızlara baktığımızda pek de hoş şeyler görünmüyor gibi çünkü bir abiden kız kardeşimi dini bir çalışmaya gönderebilmek için yardım istedim. kız kardeşim okuyor bu arada gondermek istediğim yerdeki kızlar ise okumuyor. bu nedenle o abi bu kızların vizyonu çok dar dedi. kardeşine gelir gelmez sen okuyorsun bu yüzden cehennemliksin diyebilirler dedi. sonra o abiye hak verdim ve kardeşimin böyle bir tavırla karşılaşıp islamdan iyice soğumasındansa kendi çabalarıyla birşeyler öğrenmesi bana daha mantıklı geldi.
ayrıca kadının kendini koruması büyük ölçüde kendine bağlı hem erkekler bu konuda daha zor durumdalar mahrem bir yerlerini açmalarına gerek yok belki ama her gün binlerce haramı görerek ne hale geldiklerini sadece hemcinsleri bilebilir ayrıca şu da varki her namusunu koruyamayan kadın okuyanlar mı tabiki hayır insan kendini kontrol edemiyorsa çözüm yoktur çünkü heryerde nefsiyle ve şeytanıyla beraber. yani sonuç yine aynı ister oku ister okuma çözüm sen de kardeşim...

24.07.2007 - blacklight

site yöneticisine

bazen siteye gıremıyoruz adımı ve sıfremı gırdıgım halde olmuyor ılgınıze

22.07.2007 - yakomoz

haciemirnogay cevap

evet size 100 de 99 katılıyorum.başımı açmaktansa okumam daha iyi bir kadın bence dinini ögrenmek için ilim etmeli.gerisi hikaye üniversitelerdeki durum ortada

21.07.2007 - halo

Konular