Teşrik tekbiri
Teşrik tekbiri, Kurban bayramı günlerinde farz namazlardan sonra getirilen tekbirlerdir Kurban Bayramının ilk gününe "yevm-i nahr", diğer üç güne ise "eyyâmü't-teşrîk (teşrîk günleri)" denir Bayramdan bir gün önceki güne de "arefe günü" denir
Arefe günü sabah namazından itibaren bayramın dördüncü gününün ikindi namazına kadar, yirmiüç farz namazının arkasından birer defa
"Allahu ekber Allahu ekb...er, Lâ ilâhe illallahu vallahu ekber Allahu ekber ve lillahi'l-hamd" diye tekbir getirilir ki, buna "teşrîk tekbiri" denir Anlamı şöyledir: "Allah herşeyden yücedir, Allah herşeyden yücedir Allah'tan başka ilâh yoktur O Allah herşeyden yücedir, Allah herşeyden yücedir Hamd Allah'a mahsustur" Tekbirlerin bu şekli Hz Ali ve Abdullah b Mes'ûd (r anhümâ)'ya dayanır
Teşrîk tekbirlerinin başlangıcı Hz İbrahim'in oğlu İsmail'i kurban etme olayına kadar uzanır İbrahim (as), gördüğü sahih rüya üzerine oğlunu Allah yolunda kurban etmeye karar verir Kurban hazırlıkları sırasında Cebrail (as) gökten buna bedel olarak bir koç getirir Dünya semasına ulaştığında yetişememe endişesi ile Cebrail (as); "Allahu ekber Allahu ekber" diyerek tekbir getirir İbrahim (as) bu sesi işitince başını gökyüzüne çevirir ve onun bir koçla geldiğini görünce; "Lâ ilâhe illâllahu vallahu ekber" diye cevap verir Bu tekbir ve tevhîd kelimelerini işiten ve kurban edilmeyi bekleyen İsmail (as) da; "Allahu ekber velillâhi'l-hamd" der Böylece kıyamet gününe kadar sürecek büyük bir sünnet başlatılmış olur (es-Saffât, 37/102, 107; İsmail" maddesi; el-Mavsılî, el-İhtiyar li Ta'lîli'l-Muhtar, Kahire (ty), I, 87, 88)
Tekbirlerin yirmiüç vakit okunması Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e göredir Fetvâ da buna göre verilmiştir Ebû Hanîfe'ye göre, teşrîk tekbirleri arefe günü sabah vaktinden, bayramın ilk günü ikindi vaktine kadar olan sekiz vakit farz namazlarının arkasından getirilir
Teşrîk tekbirleri birçok fakihe göre vaciptir Bazılarına göre ise sünnettir Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e göre farz namazlarını kılmakla yükümlü olanlara bu tekbirler vaciptir Bu konuda tek başına kılanla, imama uyan, yolcu ile mukim, köylü ile şehirli, erkekle kadın eşittir Böyle teşrîk tekbirleri cemaatle de, yalnız başına da eda edilir Kaza da edilebilir Erkekler tekbiri açıktan, kadınlar ise gizlice getirir Vitir namazı ile bayram namazları sonunda tekbir getirilmez...
Arefe günü sabah namazından itibaren bayramın dördüncü gününün ikindi namazına kadar, yirmiüç farz namazının arkasından birer defa
"Allahu ekber Allahu ekb...er, Lâ ilâhe illallahu vallahu ekber Allahu ekber ve lillahi'l-hamd" diye tekbir getirilir ki, buna "teşrîk tekbiri" denir Anlamı şöyledir: "Allah herşeyden yücedir, Allah herşeyden yücedir Allah'tan başka ilâh yoktur O Allah herşeyden yücedir, Allah herşeyden yücedir Hamd Allah'a mahsustur" Tekbirlerin bu şekli Hz Ali ve Abdullah b Mes'ûd (r anhümâ)'ya dayanır
Teşrîk tekbirlerinin başlangıcı Hz İbrahim'in oğlu İsmail'i kurban etme olayına kadar uzanır İbrahim (as), gördüğü sahih rüya üzerine oğlunu Allah yolunda kurban etmeye karar verir Kurban hazırlıkları sırasında Cebrail (as) gökten buna bedel olarak bir koç getirir Dünya semasına ulaştığında yetişememe endişesi ile Cebrail (as); "Allahu ekber Allahu ekber" diyerek tekbir getirir İbrahim (as) bu sesi işitince başını gökyüzüne çevirir ve onun bir koçla geldiğini görünce; "Lâ ilâhe illâllahu vallahu ekber" diye cevap verir Bu tekbir ve tevhîd kelimelerini işiten ve kurban edilmeyi bekleyen İsmail (as) da; "Allahu ekber velillâhi'l-hamd" der Böylece kıyamet gününe kadar sürecek büyük bir sünnet başlatılmış olur (es-Saffât, 37/102, 107; İsmail" maddesi; el-Mavsılî, el-İhtiyar li Ta'lîli'l-Muhtar, Kahire (ty), I, 87, 88)
Tekbirlerin yirmiüç vakit okunması Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e göredir Fetvâ da buna göre verilmiştir Ebû Hanîfe'ye göre, teşrîk tekbirleri arefe günü sabah vaktinden, bayramın ilk günü ikindi vaktine kadar olan sekiz vakit farz namazlarının arkasından getirilir
Teşrîk tekbirleri birçok fakihe göre vaciptir Bazılarına göre ise sünnettir Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e göre farz namazlarını kılmakla yükümlü olanlara bu tekbirler vaciptir Bu konuda tek başına kılanla, imama uyan, yolcu ile mukim, köylü ile şehirli, erkekle kadın eşittir Böyle teşrîk tekbirleri cemaatle de, yalnız başına da eda edilir Kaza da edilebilir Erkekler tekbiri açıktan, kadınlar ise gizlice getirir Vitir namazı ile bayram namazları sonunda tekbir getirilmez...
Konular
- Porno film izlemenin ibretlik sonu
- Yassıada'dan İmralı'ya son yolculuk: Adnan Menderes'in idamı
- Porno Filmde Oynayan Üniversiteli Kız
- Aşk Denilen Sahtekâr
- Flörtle Kirlenen Namus ve Hayaller...
- İhya Rüya Tabirleri
- Bİ YARDIM EDİN YA
- Adet Döneminde Namaz kılmanın ve Kuran okumanın hükmü
- Üniversite mezunu cahillerin yarışı… 6 Kasım 2014 yenisafak.com yazısı
- yardım
- yardım
- Evli bir kadını aldatmaya iten şeytanın vesveseleri
- Başörtüsünü bir araç olarak kullanmayınız!
- Kapalı kadın ile evlenirken dikkat edilmesi gerekenler
- Evlilik yasak, seks çağdaşlık
- istemden bosalma
- Sapıklar internet üzerinden peydahlanıyor
- Fuhuş çeteleri internete dadandı
- İnternetten darbe yapanların başka tuzakları
- Şu anki meşguliyetin geleceğini tayin edecek!
- Orospuya sponsor olmanın vebali var mıdır
- Evlilikte eşlerin ebced değeri nasıl bakılır
- Günümüzde Özellikle Genç Fidanlarımızın Çevresini Kuşatmış Şehvet Taarruz Kuvvetleri için Etkili Stratejiler
- İstanbul Sözleşmesi ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ..
- EŞCİNSELE SAYGI DUYAN MÜNAFIK BEYLER, CEHENNEME KADAR YOLUNUZ VAR.
- DUA İLE ALAY EDEN KIZ!
- Ahlaksız ve Pornocu Medyanın Sevmediği Kavramlar
- Toplumun Yüz Karası Ahlaksız Suikastçılar ve Kadın Düşmanları.
- KADIN CİNAYETLERİNDE SUÇLU ARAYANLAR!
- Kadın Hakları Havarilerinin Gerçek Yüzleri..