MAKYAJ (SÜSLENME VE KOKULANMA):

1- Süslenme

Güzel olanı sevme ve güzel görünmeye çalışma duygusu da insanın fıtratında, yaratılış hamurunda bulunan doğal bir durumdur. İslâm ise fıtrat dinidir. Fitrat dininin, fıtratta bulunan duyguları yasaklaması ve köreltmesi değil, fıtrata uygun biçim de ayarlaması ve düzenlemesi beklenir. Öyleyse süslenmenin fıtrata uygun olanı normal, fıtratı bozanı, ya da gayesinden uzaklaştıranı anormaldır. Ya da biri helâl, öbürü haramdır.

Başta da söylediğimiz gibi, tabiatta herşey çift olarak yaratılmıştır. Allah'tan başka herşey çifttir. Çiftler ise bir bütünün yarım parçaları demektir. Bir araya gelince bütünü oluştururlar. Artı ve eksi elektrik taşıyan kablolar birleşince enerji oluşur, lamba yanar; ütü ısınır. Kadın ile erkek normal yollarla bir araya gelince birbirlerini tamamlarlar. Huzur ve sükun oluşur. Elektrikte olduğu gibi meyva ve sonuç doğar. Demek ki, bu bütünün oluşması istenen bir şeydir. İstenen bir şey için gerekli olan şeyler de istenmiş demektir. İste normal ölçüleriyle süslenme ve kokulanma, bu bütünün tutmasını sağlayan ara yapıştırıcılardandır ve tabiî ölçülerinde kaldığı sürece tabiîdir.

Yalnız kadın süsünü yabancılara göstermemekle emrolunmustur. (Nûr (24) 31.) Öyleyse süslenecegi yer evidir.

Kadının tabiî güzelliklerini koruması, pasaklı olmaması süslenmede ilk ve tabiî olan görevidir. Çünkü kadının süslenmemesine ihtiyaç olmayabilir ama pasaklı olmaması sürekli bir ihtiyaçtır. Bu, kocasını haramdan korumanın birinci şartıdır. Konuyu biraz daha açmaya çalışalım:

Kadını süslenmeye iten iki ana sebep vardır:

1. Kadının yaratılışında olan süslenme tutkusu,

2. Kendisi dışında onu süslenmeye zorlayan güçler.

Kadınlar bakmaktan çok bakılmayı seven edilgen varlıklar oldukları için, onların büyük bir ekseriyeti cicilibicili giymeyi, süslenip-püslenmeyi sever. Böyle olan, kadınların süslenmesine engel olmak, onlara vücutlarının ihtiyacı olan, meselâ C vitaminini vermemek gibi olur. Böyle olan bir kadına süslenmenin değil, süsünü yabancılara göstermesinin anlamsızlığını ve zararlarını öğretmek gerekir. Bunu dışarıya taşıran duygunun marazî ve psikolojik bir yetersizlik olduğunu anlatmak gerekir. Böyle olan kadının kocası da süslenmesini istiyorsa ne âlâ, bu tutkusunu kocasına karşı gerçekleştiriverir. Kocası süslenmesinden hiçbir zevk almıyorsa, onun süslenmesine bütün bütün engel olmak değil, yabancılara göstermemesini sağlamakla yetinmelidir. Unutmamalıdır ki, Allah kadınlara hitaben: "Süslerini göstermesinler... gizlediklerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar... Kalplerinde hastalık olanların hastalığın depreştirmemek için seslerini kadınsı kadınsı inceltmesinler... Cahiliyyet dönemi kadınları gibi, süslü-püslü, kırıladöküle gezmesinler... buyurur. (Ahzâb (33) 32.) Bu âyetler bir yönüyle, kadının tabiî olarak süslenmiş olduğunu anlatır. Çünkü varolan bir şeyin gösterilmemesi istenir. Ama bir yönden de insan için Mevlâsının emirlerine uyarak arzularına sınır getirmesi ona her türlü zevkten daha aziz gelmelidir. Peygamberimiz de, "erkeklerin görecegi şekilde süslenerek ve koku sürünerek çıkan kadının, evine dönünceye kadar Allah'ın gazabı altında olduğunu" haber verir. (Bu konudaki hadîsler için bk. Hindî age XVI/381 vd.)

Kadının süslenmesi kendi arzusundan değil de, bir dış isteğe dayanırsa, bu da helâl, ya da haram olabilir. Süslenmesini kocasından başka birisi istiyorsa bu anlamsızdır ve haramdır. Eğer kocası istiyorsa meşru çerçeve içerisinde bu, helâl olması bir yana, aynı zamanda bir görev ve zorunluluktur. Kocanın, karısının süsleninesini istemesi, cinsel arzu ve dikkatlerini onda toplaması ve harama bakmak istememesi anlamına geldiğinden, bu iyi bir davranıştır, kadının da bunu fırsat bilmesi ve kocasının gözüne girmesi gerekir. Onun bunu, iyi duygularla yapması kendisine ibadet sevabı kazandıracaktır. Hattâ bu noktada bazı islâm bilginleri, kocası süslenmesini isterken, süslenmemekte ısrar eden kadının kocasının, başka yolla ikna edememesi halinde dövmesinin câiz olduğunu bile söylemişlerdir. (Halebî, Münyetü'I-musallî 395.) Ancak bu, kadını dövmeyi yasaklayan hadislere zittir.

Ama eğer kocası, kendisi için değil de, kârısının başkaları için ve sokağa çıkarken süslenmesini istiyorsa bu, kendi erkekliğini yeterli bulmama biçiminde, psikolojik cinsel bir hastalıktir, marazî bir tatmin arama yoludur ve haramdır. Maddî bir tedavi yolu da yoktur. Acı da olsa İslam'ın ilâçlarını kullanması ve haramlara karşı perhiz uygulaması gerekir.


--------------------------------------------------------------------------------

3 yorum

peki bu kadinin kocasi yoksa hafif makyaj ve suslenme harammidir

peki bu kadinin kocasi yoksa suslenme hafif bir makyaj harammidir...cunku kocam yok erkeklerin beni guzel gorup gormemesi umrumda deil butun insanlarin beni guzel gormesini isterim en onemli etken kendimi iyi hissetmek icin bunu yaparim..cunku sigara ictigim icin yuzum cok soluk ve 17 kilo kaybi verdim bunu toparlamak icinde hafif bi makyaj yapilamaz mi?ye kurkum ye dunyasi insanlar insanlarin gorunusune gore deger veriyor

''dahiligine kanitlamayana deli denirmis ben kanitlayamadim timarhaneligim...Allahim insanlar akkili taklidi yapmakta ne kadar usta''

08.06.2011 - kül kedisi

Kocan yoksa süslenmek mi???

Kocan yoksa süslenmek mi??? Normalde bu durumda süslenmen dinimizde caiz değil....hatta yabancı erkekelrin olmadığı sadece kadınların olduğu yerlerde bile bu uygun görülmemiştir...Çünkü bu kadının kadınlar arasında gıybet etmesine, boş dedikodu yapmasına ve zamanla dışarlarda da süsülenmeye heves etmesine sebebiyet verebilir....Bu durumlarda yani kadınlar arasında harammı mekruh mu olduğunu hatırlamıyorum....Ama bu bile uygun görülmemiştir...Fakat sizin dışarlarda iyi gözükmek için makyaj yapılır mı???kadın böyle durumlarda da makyaj kesinlikle yapamaz fakat krem,losyon vb sadece deriyi parlatan ve güzelleştiren fakat herhangi bir boya,renk vb olmıyan maddeleri elbette kullanabilir...Yani bu durumlarda krem,losyon vb maddeler kullanılır....burda da niyet önemli yabancı erkeklere güzel şirin gözükmek için değil sadece işiniz ve sosyal faaliyetlerinizde saygı ve değer görmek için yapılmış olmalı.... Hafif makyaj ise sadece mahremelrin veya kadınalrın olduğu yerlerde ve zorunlu durumlarda yapılabilir....niyette temiz olmalı yine...selametle kalın...

09.06.2011 - cennetkuşu

makyaj

benim durumum cok farkli cunku sigara iciyorum cildim sari,psikiyatr ilac kullaniyorum gozalti morluklar var dolaysiyla kendi ten rengime uygun bir fondoten kullaniyorum sadece fondoten kullanildiginda gozler ve dudaklar tamamen ice cokuyo dolaysiyla maskara ve rujla tamamlam gerekiyo... ben makyaj yapiyorum surekli olmasada Allah affetsin ne deyim


''dahiligine kanitlamayana deli denirmis ben kanitlayamadim timarhaneligim...Allahim insanlar akkili taklidi yapmakta ne kadar usta''

11.06.2011 - kül kedisi