AİLE DÜZENİNİN BOZULMASI
Hiçbir hudut tanımayan erotizm, avarelik, seks rezaletleri korkunç bir âfet halinde Fransız medeniyetini tahrip ediyordu. Bunun neticelerinden birisi de aile nizamının kökünden sarsıl-masıydı. Bilindiği gibi, aile, erkekle kadının, muntazam ve mazbut, kanun ve nizam dahilinde birleşerek hayatlarını devam ettirmeleridir. Bu keyfiyeti de ancak "nikâh" sağlar. Yani muntazam ve mazbut münasebetlerin ismine "nikâh" denir. Ancak nikâh sayesinde, fertler veya milletler, huzur, sükûn ve refah içinde ömürlerini geçirir, zürriyetlerini devam ettirebilirler. Ferdiyetçilikten sosyal hayata geçiş hadisesinin başlangıcı ve ilk hareket noktası aile müessesesi ve nikâhtır. Nikâh, beşeriyeti dağılıp parçalanmaktan, sefalete düşmekten her zaman için kurtarmış; medeniyetin ilerlemesini, insanların huzur, sükûn içinde yaşamasını ve hayvanî hayattan kurtulmasını temin etmiştir.
Nikâh nizamı sayesinde muhabbet, sevgi, emniyet, huzur, fedakârlık, karşılıklı yardım ve buna benzer nice fazilet değerleri gün yüzüne çıkmıştır. Yeni nesiller ancak bu nizamla gerçek şahsiyetine kavuşabilir; doğru, ahlâk sahibi, terbiyeli, olgun ve dolgun bir evsafta yetişme imkânını bulabilir.
Fakat cemiyette, kadın ve erkeğin kafasından "nikâh" mefhumunun kudsî mânâsı silinip gitmişse, yahut bizatihî haiz olduğu kıymet ve ehemmiyet kaybolmuşsa, o takdirde her iki cins arasındaki münasebet sadece seksüel faaliyetlere inhisar edı yor demektir. İşte böyle bir muhitte tenasül uzuvlarının keyfin. tâbi olan erkeklerden müteşekkil ordular, çekirge misali, milletin temel kıymetlerine üşüşür, öz değerlerini kemirmeye başlarluı Artık ortada ne kanun kalır, ne nizam... Ne disiplin, ne ahlâk ve ne de herhangi bir beşerî prensip... Herkes, adını söylemeyo lüzum olmayan uzvunu eline alarak sokak sokak dolaşır, şehvet ateşinin alevlerini söndürebilmek için mukabil cinsi aramaya başlar. Hakkı, hukuku ayakları altına alır; ahlâkı, haysiyeti, di siplini, kanun ve nizamı hiçe sayarlar. Bunun neticesi ne olur, bilir misiniz? Yeni nesil, kendinden evvel gelenden daha kötü, daha adi, ipe sapa gelmez, ve daha başıboş bir hayatı teren nüm eder... Bu defa fertler, ipini koparan hayvanlar gibidir. Artık medenî değerlere alaylı nazarlarla bakmaktadırlar.
Memleket halkı, anlattığımız tarzda kaynaşıp dururken, millet hayatının diğer bölümlerinde acaba durum nasıldır?
"Fransız gençleri umumiyet itibariyle şu gaye ile evlenmektedir: Evlerinde, her bakımdan kendilerine hizmet edecek bir metres bulunmalıdır. Bundan sonra her iki taraf da on veya oniki sene müddetle istediği kimselerle düşüp kalkabilir. Nihayet zaman geçip de serseriliğin tadı tuzu kalmayınca, ya evine döner veya başka bir kadın almak suretiyle hayatına devam eder ve böylelikle şehvetin tadını çıkarmış olur." (s. 56)
"Fransa'da, evliler arasında cereyan eden zina hadiseleri ayıp sayılmamaktadır. İster kadın, isterse erkek olsun, gayrimeşru münasebetlerde bulunmak hususunda kendilerine serbest addederler. Hatta, bir kimsenin resmî nikâhla bağlı bulunduğu karısından başka bir de kapatması, metresi ve hele gayrimeşru şekilde münasebette bulunduğu bir kadını olması asla gizlenecek bir hadise değildir. Esasen böyle bir tedbire lüzum da yoktur. Zira kadın için de mesele aynıdır. Zaten bu gibi işler sosyete icaplarından sayılır. Medeniyetin zaruretidir bunlar... Ve normal hadiselerdendir. Gizlenmesine veya saklanmasına asla lüzum yoktur.''(s. 76-77)
Şimdi buraya kadar verdiğimiz izahatı gözönünde tutarak, gelin de bu memlekette nikâh ve evlilik münasebetlerinin ne hal almış olduğunu tasavvur ve mukayese edin. Şurasını da zikredelim ki, evlilik devresi, bazı hallerde birkaç saati geçmeyebilir-di.
Nitekim, birkaç kere vekil olmuş bulunan meşhur bir Fransız devlet adamı, evlendikten beş saat sonra karısından ayrılmıştır. Bu memlekette, o kadar küçük ve incir çekirdeğini doldurmayan hadiseler boşanmalara sebep olmuştur ki, insanın, bunları okuduğu zaman katıla katıla gülesi gelir.
Dedik ki, bu memlekette boşanma sebepleri o kadar sudan şeylerdir ki, değil insanları, pişmiş tavukları bile güldürür. Bunlardan birkaç misal verelim:
"- Kadının uyurken aksırması,
- Kadına ait köpeğin erkek tarafından beğenilmemesi,
- Veya erkeğin kedisinden hanımın hoşlanmaması, vesaire.."
Meselâ bir defasında Seine adliyesi, bir gün içinde 294 boşanma kararı vermiştir.
Fransada, ilk defa mahkeme karariyle çiftlerin boşanmasına izin veren kanunun yürürlüğe girdiği 1844 yılında 4000 boşanma hadisesi vuku bulmuştur. Bu rakam 1900 yılında 7500,1913'de 16,000 1931'de ise 21.000'i bulmuştur. Bunlar resmî nikâhla birleşenler. Ya gayri resmîler..."
Nikâh nizamı sayesinde muhabbet, sevgi, emniyet, huzur, fedakârlık, karşılıklı yardım ve buna benzer nice fazilet değerleri gün yüzüne çıkmıştır. Yeni nesiller ancak bu nizamla gerçek şahsiyetine kavuşabilir; doğru, ahlâk sahibi, terbiyeli, olgun ve dolgun bir evsafta yetişme imkânını bulabilir.
Fakat cemiyette, kadın ve erkeğin kafasından "nikâh" mefhumunun kudsî mânâsı silinip gitmişse, yahut bizatihî haiz olduğu kıymet ve ehemmiyet kaybolmuşsa, o takdirde her iki cins arasındaki münasebet sadece seksüel faaliyetlere inhisar edı yor demektir. İşte böyle bir muhitte tenasül uzuvlarının keyfin. tâbi olan erkeklerden müteşekkil ordular, çekirge misali, milletin temel kıymetlerine üşüşür, öz değerlerini kemirmeye başlarluı Artık ortada ne kanun kalır, ne nizam... Ne disiplin, ne ahlâk ve ne de herhangi bir beşerî prensip... Herkes, adını söylemeyo lüzum olmayan uzvunu eline alarak sokak sokak dolaşır, şehvet ateşinin alevlerini söndürebilmek için mukabil cinsi aramaya başlar. Hakkı, hukuku ayakları altına alır; ahlâkı, haysiyeti, di siplini, kanun ve nizamı hiçe sayarlar. Bunun neticesi ne olur, bilir misiniz? Yeni nesil, kendinden evvel gelenden daha kötü, daha adi, ipe sapa gelmez, ve daha başıboş bir hayatı teren nüm eder... Bu defa fertler, ipini koparan hayvanlar gibidir. Artık medenî değerlere alaylı nazarlarla bakmaktadırlar.
Memleket halkı, anlattığımız tarzda kaynaşıp dururken, millet hayatının diğer bölümlerinde acaba durum nasıldır?
"Fransız gençleri umumiyet itibariyle şu gaye ile evlenmektedir: Evlerinde, her bakımdan kendilerine hizmet edecek bir metres bulunmalıdır. Bundan sonra her iki taraf da on veya oniki sene müddetle istediği kimselerle düşüp kalkabilir. Nihayet zaman geçip de serseriliğin tadı tuzu kalmayınca, ya evine döner veya başka bir kadın almak suretiyle hayatına devam eder ve böylelikle şehvetin tadını çıkarmış olur." (s. 56)
"Fransa'da, evliler arasında cereyan eden zina hadiseleri ayıp sayılmamaktadır. İster kadın, isterse erkek olsun, gayrimeşru münasebetlerde bulunmak hususunda kendilerine serbest addederler. Hatta, bir kimsenin resmî nikâhla bağlı bulunduğu karısından başka bir de kapatması, metresi ve hele gayrimeşru şekilde münasebette bulunduğu bir kadını olması asla gizlenecek bir hadise değildir. Esasen böyle bir tedbire lüzum da yoktur. Zira kadın için de mesele aynıdır. Zaten bu gibi işler sosyete icaplarından sayılır. Medeniyetin zaruretidir bunlar... Ve normal hadiselerdendir. Gizlenmesine veya saklanmasına asla lüzum yoktur.''(s. 76-77)
Şimdi buraya kadar verdiğimiz izahatı gözönünde tutarak, gelin de bu memlekette nikâh ve evlilik münasebetlerinin ne hal almış olduğunu tasavvur ve mukayese edin. Şurasını da zikredelim ki, evlilik devresi, bazı hallerde birkaç saati geçmeyebilir-di.
Nitekim, birkaç kere vekil olmuş bulunan meşhur bir Fransız devlet adamı, evlendikten beş saat sonra karısından ayrılmıştır. Bu memlekette, o kadar küçük ve incir çekirdeğini doldurmayan hadiseler boşanmalara sebep olmuştur ki, insanın, bunları okuduğu zaman katıla katıla gülesi gelir.
Dedik ki, bu memlekette boşanma sebepleri o kadar sudan şeylerdir ki, değil insanları, pişmiş tavukları bile güldürür. Bunlardan birkaç misal verelim:
"- Kadının uyurken aksırması,
- Kadına ait köpeğin erkek tarafından beğenilmemesi,
- Veya erkeğin kedisinden hanımın hoşlanmaması, vesaire.."
Meselâ bir defasında Seine adliyesi, bir gün içinde 294 boşanma kararı vermiştir.
Fransada, ilk defa mahkeme karariyle çiftlerin boşanmasına izin veren kanunun yürürlüğe girdiği 1844 yılında 4000 boşanma hadisesi vuku bulmuştur. Bu rakam 1900 yılında 7500,1913'de 16,000 1931'de ise 21.000'i bulmuştur. Bunlar resmî nikâhla birleşenler. Ya gayri resmîler..."
Hicab
- EY KADINLAR!
- GÜZELLİĞİN TEŞHİRİ
- AİLE DÜZENİNİN BOZULMASI
- EROTİZMİN TESİRİNDE KALAN ÇOCUKLAR
- ÜÇ BÜYÜK TAHRİK SEBEBİ
- FİKRÎ KÖLELİK
- AHLAKİ DUYGULARDA ATALET
- ŞEHVET VE HAYÂSIZLIK HASTALIĞI
- BEDENÎ KUVVETLERİN ZEVALİ
- FUHŞUN YAYILIŞI
- MİLLİ İNTİHAR
- ZİNA VE İÇTİMAİ MEZALİM
- GÖNÜL AVCILIĞI:
- GÖZDEN GELEN TEHLİKELER
- GÜZEL KOKU
- ÇIPLAKLIK
- FUHŞU ÖNLEYİCİ TEDBİRLER
- HAYA